авраамий смоленский краткая биография
АВРААМИЙ СМОЛЕНСКИЙ
Родился в Смоленске от богатых и благочестивых родителей. В школе он отличался способностями и любознательностью и очень любил ходить в церковь петь и читать. От брака он уклонился и по смерти родителей раздал их имение церквам и бедным, а сам решил вести жизнь нищего, прося при этом Бога указать ему путь к спасению. По внушению свыше он поступил в Богородичную обитель в 6 верстах от Смоленска (ныне с. Богородицкое), где сохранились его пещера и остатки посаженного им дуба. Здесь он, исполняя послушание, изучал Священное Писание и жития святых и, окружив себя писцами, составлял назидательные статьи и сборники. Став иеромонахом, он ежедневно служил литургию и проповедовал, привлекая множество людей своим даром слова. Так прошло 30 лет. Его влияние на людей вызывало зависть. Игумен сначала воспретил ему проповедовать, а потом изгнал его из обители.
Тогда он ушел в Смоленский монастырь Святого Креста. Но и здесь зависть не оставила святого мужа в покое: на него восстало все городское духовенство. «Он отвратил от нас наших детей духовных»,- вопияли они и огласили его пред народом еретиком, чернокнижником, волхвом и лжепророком. Его схватили и представили на суде к смоленскому епископу Игнатию, куда прибыл и смоленский князь. Игнатий, желая прекратить мятеж народный, отослал Авраамия в прежний Богородицкий монастырь, воспретив ему литургисание.
Тогда начались засуха и болезни. Молебны не помогали. Священник Лазарь сказал епископу, что, если не разрешать Авраамия, будут еще худшие беды. Епископ разрешил, просил у Авраамия прощения, и, по молитвам Авраамия, пошел обильный дождь. Так была доказана его правда, а епископ основал обитель в честь Положения честной ризы Пресвятой Богородицы и настоятелем ее назначил Авраамия.
Учеником преподобного был св. Ефрем Смоленский (+ 1238).
Преподобный скончался 21 августа 1221 или в 1222 г. после пятидесятилетия подвигов.
Святые мощи его были скрыты в 1611 г. во время нашествия поляков и не были найдены. По др. сведениям (ortho-rus.ru), мощи почивают в монастырском соборном храме, построенном в 1755 году.
Днесь возсия нам память твоя, славне, яко солнце, / светозарно лучами озаряющая мир / и тьму нощи злых духов от нас отгоняющая. / Днесь Небёсныя силы святых Ангел / и души праведных мысленно торжествуют, радующеся. / Днесь и мы, грешнии, припадающе, молимся: / отче преподобне Авраамие, / Христа Бога моли непрестанно / спасти град и люди, любезно тебе почитающия.
Житие Авраамия Смоленского
Житие и терпение преподобного отца нашего Авраамия, просветившегося во многом терпении, нового чудотворца среди святых города Смоленска.
У правоверных и благочестивых родителей Авраамия — двенадцать дочерей, они же молят Бога даровать им сына, что и свершается по Божьему промыслу. Когда на восьмой день после рождения ребёнка относят в церковь, чтобы дать ему имя, пресвитер очами сердца прозревает, что это дитя посвятит себя Богу. В отрочестве Авраамий ревностно учится и любит слушать церковное пение, а в юности его любимым чтением становятся жития святых и боговдохновенные книги. Когда его родители умирают, оставив ему большое наследство, он раздаёт всё богатство нищим, вдовам и сиротам, чтобы отрешиться от земных благ и предать себя одному только Богу. Он уходит из города в место, называемое Селище, и постригается в монахи в монастыре Святой Богородицы. Из книг он больше всего любит читать поучения Ефрема Сирина и Иоанна Златоуста и проводит дни и ночи в непрестанном бодрствовании, посте и молитве.
Игумен, видя его смирение и усердие, испытывает его и принуждает Авраамия принять священнический сан. Авраамий совершает божественную литургию, не пропуская ни одного дня, и многие люди из города, где он родился и вырос, приходят, чтобы послушать его. Однако дьявол, который видит, что грешники под влиянием Авраамия раскаиваются, решает его погубить, воспользовавшись разногласиями среди священников и иноков, ибо одни считают его праведником, другие же боятся утратить своё влияние на паству из-за распространения учения Авраамия. Самого игумена вводят в заблуждение, и он отлучает Авраамия и запрещает ему поучать народ.
Авраамий возвращается в город и живёт в монастыре Честного Креста. Но и туда стекаются люди, которые жаждут услышать Авраамия, ибо он мог так истолковать Писание, что даже самые тёмные и несведущие понимают всё, им сказанное. Враг рода человеческого, посрамлённый силой веры Авраамия и его смирением, является ему ночью и днём в разных устрашающих образах, мучает и избивает его. Войдя в сердца бесчинных, дьявол внушает им ненависть к Авраамию, и многие священники и игумены по наущению врага начинают клеветать на блаженного, называя его еретиком и блудником.
Авраамия хватают и ведут на судилище, но Бог смягчает сердце властителям, и те не находят в нём никакой вины. Однако обвинители Авраамия продолжают оскорблять его, и епископ, чтобы удалить его из города и прекратить распрю, посылает его в тот монастырь, в котором Авраамий постригся в монахи, но запрещает служить божественную литургию. К Авраамию никого не пускают и даже приставляют стражников. Тогда блаженный Лазарь, который был тогда ещё священником, приходит к епископу Игнатию и говорит ему, что город поразит великая беда, если он и все, кто преследовал Авраамия, не раскаются. Блаженный Игнатий внимает совету Лазаря и запрещает поносить и оскорблять Авраамия.
Предсказанное блаженным Лазарем сбывается: высыхает земля, и сады, и нивы и ни капли дождя не падает с неба. Блаженный Игнатий с богобоязненными игуменами и клиром, а также все жители города молят Бога, чтобы тот помиловал народ свой и послал на землю дождь.
Но засуха продолжается. Тогда один священник, которому Бог вложил в сердце мысль об Авраамии, приходит к епископу Игнатию и спрашивает у него, не из-за гонений ли на Авраамия Бог наказал их засухой? Епископ призывает к себе Авраамия и, выяснив, что все обвинения, возводимые на него, лживы, снимает с него запрет на совершение божественной литургии и просит, чтобы Авраамий помолился Богу о спасении от засухи. По молитве Авраамия Бог тотчас же посылает на землю дождь. Блаженный Игнатий назначает Авраамия игуменом вновь основанного монастыря пресвятой Богородицы, и люди снова приходят к нему за советом и поучением, и многие просятся к нему в монастырь иноками. Однако Авраамий, зная тяготы и искушения монашеской жизни, берёт не всех и долго испытывает того, кто желает стать у него послушником.
Так в течение пятидесяти лет — до самой смерти — пребывает Авраамий в подвиге, с юности помышляя лишь об одном: как угодить Господу нашему Иисусу Христу.
Понравился ли пересказ?
Ваши оценки помогают понять, какие пересказы написаны хорошо, а какие надо улучшить. Пожалуйста, оцените пересказ:
Что скажете о пересказе?
Что было непонятно? Нашли ошибку в тексте? Есть идеи, как лучше пересказать эту книгу? Пожалуйста, пишите. Сделаем пересказы более понятными, грамотными и интересными.
Первый смоленский подвижник и проповедник
Марина Волоскова
Культуролог, историк, журналист
3 сентября (21 августа по старому стилю) совершается память иже во святых отца нашего Авраамия, архимандрита Смоленского, чудотворца. Авраамий стал первым смоленским святым. Он был благочестив и внимательно относился к бедам окружающих и благодаря этому снискал любовь простого народа. Его земной путь являлся проповедью христианской веры. Прорись иконы преподобного Авраамия Смоленского.
Преподобный Авраамий Смоленский. Современная икона
Юность Авраамия
Преподобный Авраамий Смоленский родился в 1172 году в городе Смоленске, в богатой семье. Однако исследователь Т. В. Чумакова в своем материале «Авраамий Смоленский: книжник и религиозный деятель» называет датой его рождения 1115 год. Известно, что у родителей Авраамия было 12 дочерей и они молили Господа, чтобы родился у них сын — наследник рода. Будучи отроком, Авраамий предпочитал детским играм и резвости чтение духовной литературы, молитву и пост. С ранних лет он был отдан в училище, где проявил себя, как одаренный и любознательный юноша. Авраамий любил находиться за богослужением, был искусным чтецом и певцом.
Его душа стремилась к уединенной и благочестивой жизни. Родители не раз советовали единственному сыну-наследнику жениться, но юноша отказывался, потому что искал иноческой жизни. После смерти родителей Авраамий последовал примеру святых, чьи жития были для него авторитетными: раздал свою часть наследства храмам, обителям, нищим и всем нуждающимся. А сам стал ходить по городу в рубище, словно юродивый. По внушению Божию он пришел в обитель Успения Богородицы, которая находилась в шести верстах от Смоленска, в местечке Селище (ныне — д. Богородицкое).
Иноческие подвиги
С великим смирением и кротостью юный Авраамий исполнял все подвиги послушания: проводил много времени в молитве и посте, изучал Священное Писание, жития святых, святоотеческую литературу. Прилежное изучение приносило полезные плоды. Авраамий усердно занимался переписыванием книг. По повелению Смоленского князя Романа Ростиславича в городе появилось училище, в котором велось обучение не только по славянским, но и по греческим и латинским книгам. У самого князя Романа было большое собрание книг, которыми пользовался Авраамий.
Более 30 лет подвизался Авраамий в монастыре. В 1198 году он принял священнический сан. Ни единого дня не оставлял Авраамий без Божественной Литургии и проповеди. Его наставления привлекали в церковь многих. Томящиеся от духовной жажды шли к нему врачевать свои душевные язвы. Несмотря на наличие сана, Авраамий не оставлял обычного своего иноческого подвига, как любитель нищеты и смирения.
Гонения на подвижника
Как известно, враг рода человеческого никогда не дремлет, используя каждый момент для возбуждения крамолы. Много гонений пришлось перенести Авраамию от людей, которые завидовали его проповедническим способностям. Сам игумен монастыря оказался подверженным влиянию недовольных и восстал против Авраамия, запретив ему проповедовать. Через 5 лет Авраамий был вынужден уйти в Крестовоздвиженский монастырь, находящийся в самом Смоленске. Постепенно и сюда стал стекаться народ — слушать наставления священноинока. Людей также привлекала аскетическая, подвижническая жизнь Авраамия.
Для храма Авраамий написал две иконы: «Страшный Суд Второго Пришествия» и «Изображение мытарств, проводимых душею по смерти». Авраамий утруждал свою плоть строгим постом. Как повествует его житие, лицо его было бледно и необыкновенно сухо. В священных одеждах он был похож на святителя Василия Великого, жизни которого подражал.
Святитель Василий Великий с житием. Икона, начало XVII века. Из Покровской церкви Сольвычегодского Крестовоздвиженского монастыря. Сольвычегодский историко-художественный музей
Авраамий был строг и к себе, и к духовным детям. Он неустанно беседовал равно как с богатыми, так и с бедными. Строго наблюдал он во время Божественной службы, чтобы никто из братии и народа не позволяли себе разговаривать в храме, потому что почитал это за святотатство. Он с особенным благоговением совершал Божественную службу.
Известно, что Авраамий не только читал душеполезную литературу, но и сам писал поучения. Но время оказалось нещадно к трудам подвижника, осталась лишь одна запись его проповеди: «Слово о небесных силах, чего ради создан бысть человек», найденная в XIX веке в библиотеке Иосифо-Волоцкого монастыря. Авраамий, рассуждая о предназначении человека, говорит, что он «создан не для того, чтобы есть, пить и одеваться в красивые одежды, а для того, чтобы угодить Богу».
Прорись иконы преподобного Авраамия Смоленского
Много испытал Авраамий дьявольских искушений во время своего подвига, в ужасных образах являлся ему враг человеческий, думая устрашить подвижника, но всегда был побеждаем молитвой. Зависть со стороны окружающих породила клевету на священноинока Авраамия, будто он проповедует ересь, творит злое. Эти слухи смутили всех и вскоре дошли и до епископа Игнатия. Городская власть и духовенство требовали у епископа предать священноинока суду. Биограф Авраамия, его ученик Ефрем неоднократно подчеркивает, что Авраамий стал жертвой смоленского духовенства. Его ученость и доброта противопоставлены «невеждам, взимающим сан священства». На суде «князью и властителям умягчи Бог сердце, игуменом же и иереем, аще бы мощно, жива его пожрети». На суде Авраамий отвел все неправедные обвинения, но несмотря на это ему запретили священнодействовать и отправили в прежний Богородичный монастырь.
Чудесное избавление от засухи по молитвам священноинока Авраамия
После осуждения Авраамия в Смоленске начались беды: засуха и болезни. И ничто не помогало. Тогда местный священник Лазарь пришел к епископу Игнатию с требованием разрешить Авраамию совершать Богослужения, иначе еще большие беды ждут жителей Смоленска. Епископ разрешил Авраамию священнодействовать, попросил у него прощения за неправедное осуждение, молитв за город и жителей. Смиренный священноинок сам просил епископа помолиться.
Возвратившись в келью, Авраамий предался усердной молитве, и вдруг пошел обильный дождь и засуха кончилась. Тогда все убедились воочию в его праведности и стали высоко уважать его.
Архимандрит Авраамий
Епископ Игнатий хотел построить каменную церковь в честь святого, имя которого носил, за городской чертой. Ему понравилось пустынное место, и решил он, что здесь должен быть и монастырь. Но впоследствии он изменил свое решение и основал церковь на другом месте, уже во имя Положения ризы Богородицы во Влахерне, и собрал при ней несколько иноков, которые питались епископской милостыней.
Никто не хотел быть игуменом в столь бедной обители. Между тем вспомнил епископ Игнатий, что Авраамий скорбел об удалении от города той обители, в которой пребывал не ради себя, но ради приходивших к нему за советами духовными, и поручил ему настоятельство в сане архимандрита. И сам, оставив по старости епархию, поселился в основанной им обители.
Богородицкий, позднее — Спасо-Преображенский Авраамиев монастырь в Смоленске. Вид на обитель с заалтарной башни
Так вознаградил Господь долгие страдания угодника Своего, и некогда уничижаемый всеми внезапно от всех прославился. Уже не боялись приходить к нему его духовные чада, отовсюду толпами стекались люди, даже и сами бывшие клеветники приходили к Авраамию за молитвой.
Благолепно украсил Авраамий храм Пресвятой Богородицы, как невесту: красивыми иконами и лампадами. С особой строгостью архимандрит Авраамий относился к пожелавшим встать на иноческий пути, отмечая истинное усердие приходивших, так что в его монастыре собралось только 17 иноков.
Памятник преподобному Авраамию Смоленскому в Спасо-Преображенском Авраамиевом монастыре в Смоленске
Преставление Авраамия
В глубокой старости преставился епископ Игнатий. Более прежнего Авраамий внушал братии помнить о смерти и молиться день и ночь о том, чтобы не быть осужденными на праведном суде Божием. Преставился архимандрит Авраамий до 1224 года, прожив в иночестве 50 лет.
В 1238 году преставился Ефрем — любимый ученик и усердный подражатель добродетели Авраамия. Уже в конце XIII века преподобному Авраамию была составлена служба, совместная с учеником преподобным Ефремом.
Тропарь, глас 8.
Днесь восия нам память твоя славне, яко солнце светозарно, лучами озаряя весь мир, и тму нощи злых духов от нам отгоняя. Днесь Небесныя силы и святых ангел, и душа праведных мысленно торжествуют радующеся. Днесь и мы грешнии припадающее молимся отче преподобне Аврамие, Христа Бога моли непрестанно, спасти град и люди, иже тебе почитающих.
Кондак, глас 3.
Восия Господи граду Твоему, память Твоего угодника, яко светлое солнце, радостно всех яко лучами озаряющи. Паче же молитвы Пречистыя Ти Матере, от всех бед избавляют нас, и упражняют варварская шатания. Тем мы людие Твои, и град наш велми хвалимся, и спасаемся молитвами Твоего угодника Аврамия преподобнаго отца.
Понравился материал?
Лучшая благодарность за нашу работу — это подписаться на наши каналы в социальных сетях и поделиться ими со своими друзьями!
Биография Авраамия Смоленского — проповедника покаяния
Биография Авраамия Смоленского — проповедника покаяния
Избранный угодниче Христов и чудотворче предивный, в житии твоем освящен от утробы матерни наставляти люди на путь Христова смирения, и ныне со ангелы предстояй Престолу Божию, сподоби нас восхвалити тя песнми с любовию, да молитвами твоими от всяких бед и скорбей избавлени зовем ти:
Радуйся, преподобне отче Авраамие, Смоленский чудотворче.
Икос 1
Ангелов сожитель и человеков заступник воистинну явился еси, преподобне отче Авраамие, благоволением всех Творца Христа Бога, Егоже возлюбил еси от юности и за Негоже претерпел еси клеветы вражыя. Темже приими от нас сия хваления:
Радуйся, звездо пресветлая благочестия. Радуйся, светило, во тме нечестия преславно возсиявшее.
Радуйся, клеветников обличителю. Радуйся, Христовы веры небоязненный проповедниче.
Радуйся, Евангельскаго учения доблий последователю. Радуйся, закона Господня теплейший хранителю.
Радуйся, жизнь временную пременивый на сокровище вечное небесное. Радуйся, учения Христова бисер многоценный стяжавый. Радуйся, Христовым учением душу твою просветивый.
Радуйся, удостоивыйся благодатнаго осенения свыше. Радуйся, явивыйся добродетелей жилище чистотою преукрашенное.
Радуйся, Духа Святаго обитель прекрасная.
Радуйся, преподобне отче Авраамие, Смоленский чудотворче.
Кондак 2
Видя Христос Господь душу твою к приятию благодати чистотою и милостынею предуготованную, светом познания Своего просвети тя от юности и показа тя проповедника благочестия преизрядна, и твоя добродетели помянув любомилосердно, спасаемых части сотвори тя общника в Небеснем Царствии, идеже со ангелы поеши: Аллилуиа.
Икос 2
Разум богопросвещенный даровася тебе, святе Авраамие, имже ясно проразумел еси тщету душепагубную жития привременнаго и онаго уклонитися, Христа же взыскати потщался еси. Вседушно темже взываем ти:
Радуйся, блаженный последователю Христов. Радуйся, любителю заповедей Его приискренний.
Радуйся, крине благоуханный рая превышняго. Радуйся, цвете прекрасный вертограда Иисусова.
Радуйся, богатство земное ни во что же вменивый. Радуйся, стяжания тленная презревый.
Радуйся, храмы Божия и нищыя удовлявый. Радуйся, руками убогих сокровища твоя Горе предпославый.
Радуйся, яко не уклонился еси в сеть любостяжания. Радуйся, яко неуловим пребыл еси мрежею сребролюбия.
Радуйся, мудрый купче Царствия Небеснаго. Радуйся, верный рабе, данный тебе талант усугубивый.
Радуйся, преподобне отче Авраамие, Смоленский чудотворче.
Кондак 3
Сила Вышняго укрепи тя на подвиг проповеднический, блаженне Авраамие: не терпя бо видети пагубу душ человеческих, ревностию разжеглся еси о Бозе Живе поучая приходящих к тебе благочестно проводити житие и не отступати от заповедей Христа и звати Ему: Аллилуиа.
Икос 3
Имуще духом злобы помраченный ум, не восхотеша людие Смоленстии приникнути в разум словес твоих духоносных, но клеветы на тя воздвигше, призваша тя на судище. Мы же, ублажающе терпение твое, глаголем:
Радуйся, Христа вседушно возлюбивый. Радуйся, к Нему любовь во исповедании явивый.
Радуйся, апостолом поревновавый. Радуйся, орган Святаго Духа бывый.
Радуйся, благовестия Евангельскаго уста богоглаголивыя. Радуйся, словеса жизни вечныя провещавый.
Радуйся, поношение за Пресладкаго ти Иисуса веселяся претерпевый. Радуйся, поругание и досаждение за Него благодушно со смирением восприявый.
Радуйся, яко во исповедании Христове непоколебим пребыл еси. Радуйся, наветы вражия яко паучину потребивый.
Радуйся, святче Божий, в мужестве неодоленный. Радуйся, добропобедниче в терпении непреклонный.
Радуйся, преподобне отче Авраамие, Смоленский чудотворче.
Кондак 4
Бурею злобы дышаще, не терпяще твоего обличения, людие Смоленстии всечасно терзаху тя, яко агнца незлобива зверие дивии, покушающеся отвратити жаждущих твоея проповеди Евангельския, но ничтоже успеша омраченнии: силою бо свыше укрепляемь, посрамил еси оных ухищрение, немолчно проповедуя Христа и Единаго Творца Бога и вопия Ему: Аллилуиа.
Икос 4
Слышавше увещательныя твоя глаголы к людем Смоленским, Авраамие святе, гонители твои беззаконнии прещаху стражею жаждущым словес твоих послушати. Мы же дивящеся величеству проповедания твоего, зовем ти:
Радуйся, учителю благочестия. Радуйся, посрамителю нечестия.
Радуйся, словесы благодати, яко утвариею многоценною Церковь украсивый. Радуйся, ни во что же злоречие вменивый.
Радуйся, твоею твердостию гонители сокрушивый. Радуйся, за Прелюбезнаго ти Иисуса вся вражия ухищрения разрушивый.
Радуйся, исповеданием на суде сочетавыйся Христу распяту. Радуйся, ликовствуяй в чертозе небеснаго Домовладыки.
Радуйся, у Престола Божия предстояй с горними силами. Радуйся, откровенным лицем созерцаяй славу Трисияннаго Божества.
Радуйся, от райских высот приникаяй благосердием твоим к нам земнородным. Радуйся, спасаяй от бед веру и любовь к тебе имущих.
Радуйся, преподобне отче Авраамие, Смоленский чудотворче.
Кондак 5
Богомудрым проповедником апостолом подражал еси, Авраамие, вопия: Христа чту, Единаго же Его люблю и проповедати людем приискренне желаю, сердцем и усты воспевая Ему: Аллилуиа.
Икос 5
Видяще тя непреклонна и непобедима проповедника Христова Евангелиа, устоявша противу козни вражия и доблестно претерпевша прещения святителя, внегда удалился еси во обитель Богородицы, вопием:
Радуйся, исповедниче Христов непобедимый. Радуйся, адаманте терпения крепчайший.
Радуйся, новый проповедниче благочестия. Радуйся, древним подражателю равночестный.
Радуйся, чудотворения благодатию от Господа обогащенный. Радуйся, целеб подателю всеблагий.
Радуйся, во благоухании святыни почиваяй. Радуйся, ароматы райскими облагоухаяй душы верных.
Радуйся, источниче даров многоразличных. Радуйся, реко приснотекущая чудес.
Радуйся, милосердия к страждущым сокровище неистощимое.
Радуйся, болящих врачевство неоскудное.
Радуйся, преподобне отче Авраамие, Смоленский чудотворче.
Кондак 6
Неизреченная премудрость Божия! Ихже Бог предустави, тех и призва, сих и оправда, ихже оправда, сих и прослави: на тебе, святче Божий, сбысться сие слово Апостола. Видя Господь, яко избран еси сосуд и Сына Божия Христа проповедал еси, претерпел за него клеветы, сотвори тя славна чудесы, яже показуеши всем чтущым любовию память твою и вопиющым Богу: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиял еси преславно чудотворения лучами, умолив Господа, яко древний Илиа, напоити дождем жаждущую землю Смоленскую, и по явлении мощей твоих, святе Авраамие, во граде Смоленсте, показуя людем свое неизреченное милосердие, прибегающым к твоей многоцелебной раце и святей иконе, юже обстояще, вопием ти:
Радуйся, града нашего похвало и утверждение. Радуйся, обители Спасовы, в нейже почил еси, присное заступление.
Радуйся, подвизающымся в ней благодатное вспоможение. Радуйся, оных покрове и защищение.
Радуйся, недугующих скорый целебниче. Радуйся, унывающих благонадежное возбуждение.
Радуйся, скорбящих утешение. Радуйся, нищих богатство.
Радуйся, болящих исцеление. Радуйся, изнемогающих укрепление.
Радуйся, ревнующих о благочестии помощниче. Радуйся, пребывающих в посте и молитве споспешниче.
Радуйся, преподобне отче Авраамие, Смоленский чудотворче.
Кондак 7
Хотя Человеколюбец Господь явити обилие щедрот своих стране Смоленстей, дарова нам тебе угодника и молитвенника богоприятнаго, чудес благодать источающа и недужных безмездно врачующа: темже благодарим тобою благодеющаго нам Господа, и светло празднуем память твою, с любовию к раце мощей твоих припадающе и Христу зовуще: Аллилуиа.
Икос 7
Новаго тя Христова исповедника и чудотворца славнаго любовию ублажаем и радующеся глаголем:
Радуйся, деннице лучезарная земли Смоленския. Радуйся, луче немерцающий Солнца Правды Христа.
Радуйся, угодниче Господень, предивный в чудесех. Радуйся, праведниче, прославленный на Небеси и на земли.
Радуйся, нетлением мощей твоих в истине воскресения мертвых уверяяй.
Радуйся, образ безсмертия в смертнем телеси показуяй. Радуйся, яко тебе дана бысть благодать за ны молитися и возбуждати нас ко благим делом.
Радуйся, яко по преставлении твоем благодеяния просящым подаваеши. Радуйся, от смертоносных язв и болезней притекающыя к тебе сохраняяй.
Радуйся, бедствующым и обидимым помогаяй. Радуйся, боголюбивых душ непостыдное упование.
Радуйся, любящих тя присное утешение.
Радуйся, преподобне отче Авраамие, Смоленский чудотворче.
Кондак 8
Странно есть видети мертвенное тело, жизнь присносущную являющее, во гробе лежащее и недуги врачующее: но веруем несумненно, угодниче Христов Авраамие, яко мощьми твоими святыми, аще и сокровенными, почиваяй зде и духом твоим не отлучаешися от нас недостойных, честную память твою с любовию почитающих и пред святою твоею иконою Христу благодарне зовущих: Аллилуиа.
Икос 8
Весь в вышних еси, святче Божий Авраамие, во светлости святых торжествуеши и наслаждаешися неизреченных благ небесных: вемы же, яко и нас земных и перстных не забываеши, но и от горних высот милостивно к нам приникаеши, подвизая нас чествовати тя сими похвалами:
Радуйся, благочестия утверждение. Радуйся, Православия похвало.
Радуйся, земли Российския благодатное осенение. Радуйся, града Смоленска светлое радование.
Радуйся, многоплодная розго винограда Христова. Радуйся, гражданине горняго града Иерусалима Небеснаго.
Радуйся, в преславнем лице преподобных пребываяй. Радуйся, рая жителю всеблаженный.
Радуйся, Царствия Христова наследниче. Радуйся, вечныя блаженныя жизни сопричастниче.
Радуйся, прибежище наше и защищение. Радуйся, скорое и безмездное недугов врачевание.
Радуйся, преподобне отче Авраамие, Смоленский чудотворче.
Кондак 9
Вси Ангели Небеснии радостно восприяша тя во обители райския, богомудре отче Авраамие, идеже святая твоя душа почесть победную восприят от Христа Спасителя, Праведнаго Мздовоздаятеля подвизающихся за имя святое Его на земли: прославляя бо их на Небеси с горними лики, сподобляет предстояния у Престола Своего, да поют Ему немолчно: Аллилуиа.
Икос 9
Витийством злочестивым и прельщением лукавым неуловлен пребыл еси, отче Авраамие, егда предстал еси на суд святительский земли Смоленския, темже яко добляго исповедника Христова ублажаем тя и зовем:
Радуйся, просвещенный зарею Пресвятаго Духа. Радуйся, яко страх малодушный пред судищем от себе отрясл еси.
Радуйся, яко щитом веры оградился еси. Радуйся, неумолкающий благовестниче силы Божия.
Радуйся, неутомимый исповедниче Евангельския истины. Радуйся, истинный поклонниче, духом и истиною кланяяйся Творцу.
Радуйся, мужу желаний духовных. Радуйся, взыскавый Христа, отринув мирскую прелесть.
Радуйся, странники и нищыя питавый от трудов своих праведных. Радуйся, елеем милости умащенная главо.
Радуйся, горо добродетелей. Радуйся, преподобне отче Авраамие, Смоленский чудотворче.
Кондак 10
Спастися нам приискренне желая, молишися за нас Горе у Престола Божия, угодниче Христов Авраамие, и твоими молитвами пособствуеши нам в странствии многотруднем земнаго жития, еже в покаянии и благочестии скончати, да сподобимся и с тобою воспевати Христу и Богу отцу со Святым Духом: Аллилуиа.
Икос 10
Стену защищения имуще твоя святыя молитвы, Авраамие чудне, радуемся грешнии и чтем любовию память твою зовуще:
Радуйся, небожителю богопросвещенный. Радуйся, чудотворче дивный и милостивый.
Радуйся, благий послушателю сущих в скорбех. Радуйся, предваряя призывающых тя в бедах.
Радуйся, приводящий грешныя ко исправлению. Радуйся, миро врачебное недугом многоразличным.
Радуйся, не токмо телесных, но и душевных болезней целителю. Радуйся, духов нечистых от человеков прогонителю.
Радуйся, даров благодатных независтный подателю. Радуйся, благоуханием святыни твоея услаждаяй душы наша.
Радуйся, чудесы твоими утверждаяй нас во истине святыя православныя веры.
Радуйся, преподобне отче Авраамие, Смоленский чудотворче.
Кондак 11
Пение молебное и похвалу сию смиренную не презри, отче Авраамие, се бо верою и любовию к тебе подвизаеми, соборне обстояще образ твой святый, ублажаем тя заступника нашего, и слезно просим: молися за ны ко Господу, к Немуже имаши невозбранное дерзновение и твоих молитв благодатное действо, да благодарне зовем Ему дивному во святых: Аллилуиа.
Икос 11
Светоносным Троическим сиянием горе озаренный, Авраамие святе, просвети и наша сердца, тмою греховною покровенная, да елеем благих дел возжегше угасшыя наша светильники, сподобимся брачнаго Христова чертога, идеже ты вселяешися со святыми и слышиши от нас сия благохваления:
Радуйся, от Бога данный покровителю нам. Радуйся, ангелоподобный человече.
Радуйся, устроителю обители нашея. Радуйся, проповедниче неутомимый.
Радуйся, яко рука твоя изобильно помогаше обители твоей скудной. Радуйся, яко мудре расточал еси богатство тленное, текущее к тебе.
Радуйся, пременивый оное на нетленная блага небесная. Радуйся, наслаждаяйся блаженства милостивых.
Радуйся, предстояй Агнцу в лице преподобных. Радуйся, ликовствуяй в селении праведных.
Радуйся, в житии твоем мудрость чудную явивый. Радуйся, иноков обители своея добре управивый.
Радуйся, преподобне отче Авраамие, Смоленский чудотворче.
Кондак 12
Благодать и милость испроси нам у Христа и Спасителя нашего, святе и славне отче Авраамие, веруем бо несумненно, яко еже просиши, дарует ти Всеблагий Владыка: темже и о нас грешных не престай умоляти Его благосердие и испроси нам дар коемуждо благопотребен, да зовем всех благих Виновнику и Подателю Богу: Аллилуиа.
Икос 12
Поем твоя апостольския труды, величаем твое ангельское терпение и незлобие, славим от сокровенных мощей твоих токи чудес, ихже источаеши непрестанно, подвизая нас звати тебе:
Радуйся, архангелов и ангелов сослужителю. Радуйся, патриархов и пророков сослужителю.
Радуйся, апостолов единоревнителю. Радуйся, подвижников красото.
Радуйся, святителей и преподобных собеседниче. Радуйся, праведных и всех святых сожителю.
Радуйся, яко свыше чудес действом украсился еси. Радуйся, в честных и многоцелебных мощех своих с нами пребываяй.
Радуйся, и духом твоим николиже от нас разлучаяйся. Радуйся, отрадо наша и в скорбех утешение.
Радуйся, недугующих исцеление. Радуйся, согрешающих исправление.
Радуйся, преподобне отче Авраамие, Смоленский чудотворче.
Кондак 13
Преславный угодниче Христов и чудотворче Смоленския земли Авраамие, милостивно прием сие малое моление наше, тебе приносимое, умоли Царя царствующих и Господа господствующих Христа Бога нашего, избавити нас от всякия скорби и нужды в жизни сей и мучений вечных по кончине нашей, да сподобимся в Царствии Небеснем вкупе с тобою пети Богу: Аллилуиа.
Кондак 13
Преславный угодниче Христов и чудотворче Смоленския земли Авраамие, милостивно прием сие малое моление наше, тебе приносимое, умоли Царя царствующих и Господа господствующих Христа Бога нашего, избавити нас от всякия скорби и нужды в жизни сей и мучений вечных по кончине нашей, да сподобимся в Царствии Небеснем вкупе с тобою пети Богу: Аллилуиа.
Кондак 13
Преславный угодниче Христов и чудотворче Смоленския земли Авраамие, милостивно прием сие малое моление наше, тебе приносимое, умоли Царя царствующих и Господа господствующих Христа Бога нашего, избавити нас от всякия скорби и нужды в жизни сей и мучений вечных по кончине нашей, да сподобимся в Царствии Небеснем вкупе с тобою пети Богу: Аллилуиа.
Икос 1
Ангелов сожитель и человеков заступник воистинну явился еси, преподобне отче Авраамие, благоволением всех Творца Христа Бога, Егоже возлюбил еси от юности и за Негоже претерпел еси клеветы вражыя. Темже приими от нас сия хваления:
Радуйся, звездо пресветлая благочестия. Радуйся, светило, во тме нечестия преславно возсиявшее.
Радуйся, клеветников обличителю. Радуйся, Христовы веры небоязненный проповедниче.
Радуйся, Евангельскаго учения доблий последователю. Радуйся, закона Господня теплейший хранителю.
Радуйся, жизнь временную пременивый на сокровище вечное небесное. Радуйся, учения Христова бисер многоценный стяжавый.
Радуйся, Христовым учением душу твою просветивый. Радуйся, удостоивыйся благодатнаго осенения свыше.
Радуйся, явивыйся добродетелей жилище чистотою преукрашенное. Радуйся, Духа Святаго обитель прекрасная.
Радуйся, преподобне отче Авраамие, Смоленский чудотворче.
Кондак 1
Избранный угодниче Христов и чудотворче предивный, в житии твоем освящен от утробы матерни наставляти люди на путь Христова смирения, и ныне со ангелы предстояй Престолу Божию, сподоби нас восхвалити тя песнми с любовию, да молитвами твоими от всяких бед и скорбей избавлени зовем ти:
Радуйся, преподобне отче Авраамие, Смоленский чудотворче.
trounin.ru
Желали сына благочестивые муж и жена. Двенадцать дочерей родилось, а сына не было. И родился сын, им на радость. И стал он, как подрос, нищенствовать, вести себя подобно юродивому, отошёл на пять поприщ от Смоленска и постригся в монахи. С той поры читал и переписывал он книги божии, постился в пример братии, телесным мукам радуясь. Боролся Авраамий и с дьявола наваждениями, червя-сердцеточца изгоняя.
По памяти Авраамий книги божьи людям читал. Понимали его люди и благодарными были. Не дремали силы адовы, в души слабых верой проникая. Возводилась хула на блаженного, видно из зависти. То принимал Авраамий должным образом — посланным свыше ему испытанием. Радость владела им, возможность имеющим страдать, как Христос страдал, хулимый завистниками. Чем более оговаривали, тем сильнее радовался он.
Не боялся Авраамий мук дарованных, одолев сатану ночью, утром был победителем. Да не имелось в Смоленске разумного, всяк глумился над юродивым. Один Ефрем, его видевший, о нём Житие после сложивший, принимал Авраамия за светильника, путь к сердцам людей через тьму пробивающим. Отворилась душа Ефрема, как отворяются окна в час просветления. Принял Ефрем старания блаженного, им потворствуя.
Что было плохо, то вело к хорошему. Заставляли умолкнуть Авраамия, он замолкал, ибо испытание. Говорили икону писать, он писал, ибо испытание. Собирались от веры отлучить, он радовался, ибо и это испытание. Всё выдерживал Авраамий, от жизни желавший трудностей.
И нам, потомкам Авраамия из града Смоленского, урок то, как думать полагается. Не искать спасение в миру, не иметь спокойствия в быту и не перекладывать на чужие плечи заботу за свою судьбу. Человеку страдать полагается, ибо живёт он испытания тела и духа ради, а не прочего, ему мнимо потребного. Но не стоит буквально принимать образ Авраамия, надо понимать — был он юродивым. И искал он спасение в крайностях. Не надо вредить себе, как Авраамий вредил, лишь принимать должное требуется под видом испытания, кое выдержать надобно.
Плохо каждому, и каждый о том думает, и каждый желает хорошего, не понимая, что хорошее на чужом горе зиждется. Так не лучше ли самому принять горе чужое, позволяя кому-то иметь то хорошее? Иначе не получается. Когда ищешь хорошего, плохое делаешь, а стараясь с плохим свыкнуться, создаёшь тем хорошее. Не для себя, но другие хорошим пользуются. И они, от хорошей жизни своей, на тебя хулу возводят и напраслину. Так зачем же среди них быть, если не самому хулу и напраслину на страдающих возводить? Тогда возопиют прочие, к хорошему стремящиеся, пожелав скинуть хулу с себя, напраслину возведя в ответ. И не будет тогда спасения, и будут страдающие, и будет Судный день, и воздастся всем, ибо все будут повинны в прегрешениях, и не обрести никому тогда рая посмертного.
Автор: Константин Трунин
Дополнительные метки: житие авраамия смоленского критика, анализ, отзывы, рецензия, книга, Abraham of Smolensk, analysis, review, book, content
Это тоже может вас заинтересовать: — Перечь критических заметок о литературе Древней Руси